Παρασκευή 11 Ιουνίου 2010

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Πάτρα 14 - 5 - 2010
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Αριθμ. Πρωτ.:49773/5919
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΑΥΤΟΔ/ΣΗΣ & ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΤΟΠ. ΑΥΤ/ΣΗΣ A΄ ΒΑΘΜΟΥ
ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του Ν.2503/1997.
2. Τις διατάξεις των άρθρων 149 § 1 του Ν.3463/2006 (ΦΕΚ 114/τ.Α΄/8-6-06) «Κύρωση του Κώδικα
Δήμων και Κοινοτήτων».
3. Την αρίθμ. 5948/3-5-2007 (ΦΕΚ 733/9-5-2007) και 8105/27-6-07 (ΦΕΚ 1165/τ. Β΄/11-7-07)
αποφάσεων του Γενικού Γραμματέα Π.Δ.Ε. « περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων και παροχής
εξουσιοδότησης υπογραφής στον Γενικό Διευθυντή και τους Προϊσταμένους των Υπηρεσιών με
εντολή Γενικού Γραμματέα».
4. Το αρίθμ. 2717/27-4-2010 έγγραφο του Δήμου Ωλενίας, με τα οποία μας διαβιβάστηκε για τον
έλεγχο η αρίθμ. 39/2010 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ωλενίας, αναφορικά με την
τροποποίηση του προϋπολογισμού έτους 2010.
5.Το γεγονός ότι η παραπάνω απόφαση και μόνο ως προς τις παραγράφους Α, Β, Δ4 & Ε του
αποφασιστικού μέρους αυτής αντίκεινται στις διατάξεις του άρθρου 161 του Ν.3463/06 καθώς και τα
διαλαμβανόμενα στην ΚΥΑ 7028/3-2-2004, περί κατάρτισης του προϋπολογισμού των Δήμων και
Κοινοτήτων, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί μεταγενέστερα και ισχύει, δεδομένου ότι:
Α.- Στον Κ.Α. 1314 «Επιχορηγήσεις από το Πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ» εγγράφονται πιστώσεις οι οποίες
προέρχονται από επιχορηγήσεις του προγράμματος ΘΗΣΕΑΣ και αναπτύσσονται σε υποκωδικούς ανά
επένδυση ή έργο, όταν γίνεται η ένταξη του έργου στο πρόγραμμα και στην συνέχεια εγγράφονται στο
σκέλος των εξόδων στους αντίστοιχους Κ.Α. των έργων.
Επομένως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αναμόρφωση προϋπολογισμού από
πιστώσεις οι οποίες προέρχονται από ταμειακό υπόλοιπο και να εγγραφούν στον ΚΑ 1314. Επίσης σε
καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αναμόρφωση προϋπολογισμού από πιστώσεις οι οποίες
προέρχονται από «Επιχορηγήσεις από το Πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ» να εγγραφούν στον ΚΑ 8112
«Αμοιβές Αιρετών αρχόντων & τρίτων», ούτε στον Κ.Α. 8115 « Π.Ο.Ε.», γεγονός το οποίο συμβαίνει
στην συγκεκριμένη περίπτωση.
Β.- Στην παράγραφο Β του αποφασιστικού μέρους της απόφασης αναφέρεται ότι: 1) εγγράφονται στον
ΚΑ 4131.004 «Υπέρ συλλόγου ΟΤΑ» ποσό 1000€, τα οποία δεν αναφέρει από ποιόν Κ.Α. των εσόδων
προέρχονται. 2) το παραπάνω ποσό μεταφέρεται μέσω του αποθεματικού στα έξοδα και στον ΚΑ
8231.013 «Υπέρ συλλόγου ΟΤΑ».
Όταν κάνουμε αναμόρφωση προϋπολογισμού από υπάρχουσες πιστώσεις, μπορούμε να
μεταφέρουμε πιστώσεις από ένα ΚΑ Εσόδων και μέσω του αποθεματικού να μεταφερθούν σε άλλο
ΚΑ Εσόδων ή από ΚΑ Εξόδων να μεταφερθούν μέσω του αποθεματικού σε άλλο σε ΚΑ εξόδων.
Εγγραφή σε ΚΑ εσόδων και μεταφορά σε ΚΑ εξόδων μπορούμε να έχουμε μόνο στην περίπτωση που
Ταχ. Δ/νση: Τσαμαδού 48
Τ.Θ. 3164 Τ.Κ. 261.10 ΠΑΤΡΑ
Πληροφορίες: Δ. Ηλιοπούλου
Τηλέφωνο: 2610 312341
Φ Α Ξ : 2610 313-298
2
έχουμε εισροή πιστώσεων από πηγές που δεν έχουμε προβλέψει (έκτακτη χρηματοδότηση) ή νέα
χρηματοδότηση, γεγονός που δεν συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Γ.- Σύμφωνα με την αρίθμ. 70560/16-11-2009, ΚΥΑ (ΦΕΚ 2394/τ.Β΄/1-12-2009) στον ΚΑ 6739
εγγράφονται πιστώσεις για «Λοιπές προαιρετικές πληρωμές και μεταβιβάσεις εισοδημάτων σε
τρίτους», ενώ στον ΚΑ 6737 εγγράφονται πιστώσεις για «Χρηματοδοτήσεις κοινωφελών δημοτικών
επιχειρήσεων», επομένως στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορεί να γίνει εγγραφή ΚΑ 6737 με
τίτλο «Λοιπές προαιρετικές πληρωμές και μεταβιβάσεις εισοδημάτων σε τρίτους», γεγονός που
συμβαίνει στην συγκεκριμένη απόφαση, στην παράγραφο Δ4 του αποφασιστικού μέρους αυτής.
Δ.- Σύμφωνα με την αρίθμ. 1 εγκ./605/3-1-07 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, περί επιβολής
ανταποδοτικών τελών από τους ΟΤΑ, τα έσοδα από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα, πρέπει να
καλύπτουν υποχρεωτικά τις δαπάνες των αντίστοιχων υπηρεσιών, αλλά να μην υπερβαίνουν το ύψος
των δαπανών αυτών, ως εκ τούτου δεν μπορούμε να αυξήσουμε τις δαπάνες μισθοδοσίας στις
ανταποδοτικές υπηρεσίες (καθαριότητας). Επίσης, το ανταποδοτικό τέλος πρέπει να έχει ως ειδικό
προσδιορισμό την εν όλω ή εν μέρει αντιμετώπιση της δαπάνης που απαιτείται για την κατασκευή του
έργου και την λειτουργία του ή για την παροχή της υπηρεσίας. Η αναλογία εσόδων – εξόδων της
ανταποδοτικής υπηρεσίας, δύναται να εκφράζεται όχι με την απόλυτη ισοσκέλιση αλλά με μία
προσέγγιση αναλογική. Η αναλογική αυτή σχέση προκύπτει από την κανονιστική πράξη για την
επιβολή των τελών.
Στην συγκεκριμένη αναμόρφωση γίνεται μεταφορά από τον Κ.Α. 10-6011, ποσού 33.000,00€
και μέσω του αποθεματικού ενισχύονται οι Κ.Α. 20-6021 & 20-6052 (υπηρεσία καθαριότητας),
επομένως, αφενός μεν παύει η κατά προσέγγιση αναλογική σχέση μεταξύ εσόδων- εξόδων της
ανταποδοτικής υπηρεσίας καθαριότητας και αφετέρου οι αντίστοιχες δαπάνες μισθοδοσίας του
προσωπικού υπηρεσίας καθαριότητας, με την προτεινόμενη μεταφορά πιστώσεων, δεν καλύπτονται
από τα έσοδα που έχουν επιβληθεί για το σκοπό αυτό, όπως προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις.
Ε.- Στις διατάξεις του άρθρου 23 § 5του Ν.3536/07, σύμφωνα με τις οποίες, στον Γενικό Γραμματέα
της Περιφέρειας υποβάλλονται για έλεγχο νομιμότητας οι αποφάσεις των δημοτικών ή κοινοτικών
συμβουλίων που αφορούν αναμορφώσεις προϋπολογισμών των Ο.Τ.Α., συνοδευόμενες από τις
εισηγήσεις των αρμόδιων οικονομικών υπηρεσιών, δεδομένου ότι η απόφαση δεν συνοδεύεται από
εισήγηση της αρμόδιας οικονομικής υπηρεσίας.
Αποφασίζουμε
Ακυρώνουμε την αρίθμ. 39/2010 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ωλενίας,
αναφορικά με την τροποποίηση του προϋπολογισμού έτους 2010 και μόνο ως προς τις παραγράφους
Α, Β, Δ4 & Ε του αποφασιστικού μέρους αυτής, για τους ειδικότερους λόγους που αναφέρονται στο
σκεπτικό της παρούσης.
Κατά της απόφασης αυτής μπορείτε να προσφύγετε εντός ενός (1) μηνός από την έκδοση-
κοινοποίηση αυτής στην Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που
εδρεύει στην Πάτρα Ν.Ε.Ο. Πατρών Αθηνών 28_
Με Ε.Γ.Γ.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1.- Δήμο Ωλενίας
Έδρα του
2.- Τμήμα Τοπ. Αυτ/σης Α΄ βαθμού
(σε 6 φωτ/φα) σε μας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου