Τρίτη 12 Ιουλίου 2011

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ...ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ...

Το μοιραίο πλοίο που μετέφερε τα εκρηκτικά…
Ένα απίστευτο γαϊτανάκι διπλωματών, πρακτόρων, πιέσεων και απειλών εκτυλίχθηκε για πολύ καιρό, πολύ πριν την έκρηξη, όμως όλα δείχνουν ότι το μόνο που ποτέ και κανείς δεν υπολόγισε ήταν οι ζωές αθώων.
Απόρρητα έγγραφα που έρχονται στην επιφάνεια, ξανά μέσω wikileaks, δείχνουν τις αφόρητες πιέσεις προς την Κύπρο, δείχνουν ένα ολόκληρο παζάρι, λάθη και απίστευτο παρασκήνιο μέχρι να καταλήξουν τα κοντέινερ με τα εκρηκτικά να “ντανιαστούν” στη βάση στο Μαρί.
Όλα ξεκινούν όταν οι Αμερικανοί μετά από πληροφορίες πρακτόρων ελέγχουν ανοιχτά της Κύπρου το πλοίο Μοντσιεγκορσκ ρωσικών συμφερόντων. Μεταφέρει τεράστιες ποσότητες σφαίρες, βλήματα όλμων, αρμάτων και αντιαρματικών, εκρηκτικά κ.α.
Το φορτίο είναι όπλα από το Ιράν προς τη Συρία.
Ξεκινάει ένας απίστευτος διπλωματικός πυρετός. Που θα πάει το πλοίο. Οι Αμερικανοί, το ΝΑΤΟ , ο ΟΗΕ ψάχνουν λύση, κανείς δεν θέλει να καταλήξουν Συρία. Εξετάζονται οι λύσεις της Κύπρου και της Μάλτας.
Τελικά η Κύπρος δέχεται 13/2/2009 το πλοίο να “δέσει” στη Λεμεσό. Γίνεται δεκτό το αίτημα να «δέσει» ένα πλοίο που λόγω της επικινδυνότητας έμενε ανοιχτά για μέρες, αλλά αυτό είναι μόλις το πρώτο σε μια σειρά λαθών.
Τι θα γίνει με τα εκρηκτικά;
Αρχικά η κυπριακή κυβέρνηση δεν θέλει να ξεφορτωθούν στην Κύπρο. Εξετάζεται το σενάριο να μεταφερθούν στον “καυτό” Λίβανο, αλλά απορρίπτεται. Ύστερα πέφτει η πρόταση να μεταφερθούν στην Βρετανική Βάση στο Νησί, απορρίπτεται.
Η Γερμανία προτείνει μεταφόρτωση σε δικό της πλοίο υπό σημαία ΟΗΕ που πλέει στην περιοχή. Και αυτό το σενάριο απορρίπτεται.
Άγνωστο πως και ενώ αναζητείται λύση να διασκορπιστούν και στη συνέχεια να απενεργοποιηθούν τα εκρηκτικά αυτά τελικά καταλήγουν για τρία ολόκληρα χρόνια κάτω απ' τον καυτό Ήλιο της Μεγαλονήσου.
Ποιος πήρε την απόφαση;
Ποια ανταλλάγματα μέτρησαν περισσότερο απ' τις ανθρώπινες ζωές;
Ποιος έχει την ευθύνη που κανείς δεν έκανε κάτι για την απενεργοποίηση η την καταστροφή τους;
Τι περιείχαν τα κοντέινερς
Δευτέρα, 19 Ιανουαρίου 2009. Πλήρωμα του αμερικανικού ναυτικού λαμβάνει άδεια από τον καπετάνιο Σμιρνόφ να επιβιβαστεί στο «Μόντσιεγκορσκ» για μία επιθεώρηση, στο πλαίσιο των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας. Το ρωσικών συμφερόντων πλοίο με την κυπριακή σημαία είχε ναυλωθεί από την IRISL, τις κρατικές ναυτιλιακές γραμμές του Ιράν, για τη μεταφορά φορτίου από το ιρανικό λιμάνι του Μπαντάρ Αμπάς στην Ταρτούς της Συρίας. Άμεσα οι επιθεωρητές ενημερώνουν την Ουάσιγκτον για τα ευρήματα των ελέγχων σε μερικά από τα 98 κοντέινερ που μετέφερε το πλοίο. «Ισχυρά εκρηκτικά 120, 122, 125 και 160 χιλιοστών που έχουν προορισμό τη Συρία. Η επιθεώρηση αποκάλυψε επίσης κελύφη 7,62 χιλιοστών, πεπιεσμένη πυρίτιδα, ασημένιες σφαίρες σε μέγεθος δολαρίου, γομώσεις απλές και γομώσεις μαγνησίου», ανέφερε το απόρρητο τηλεγράφημα 09State5968 που στάλθηκε από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ στην αμερικανική πρεσβεία στη Λευκωσία και είχε υπογραφή Κλίντον. Οι αμερικανοί παρακολουθούσαν από κοντά τον πλου του πλοίου που μετέφερε τα εκρηκτικά που τα ξημερώματα εξερράγησαν στη Κύπρο σκορπώντας το θάνατο.
Μέσω των τηλεγραφημάτων που αποκαλύφθηκαν από τα Wikileaks, προκύπτει ότι το Ναυτικό των ΗΠΑ,παρακολουθούσε το πλοίο, με το πολεμικό πλοίο USS Barry. Το τηλεγράφημα του αμερικανού πρέσβη Frank Urbancic έχει ημερομηνία 29/01/2009 και μεταφέρει την αναφορά του πολεμικού πλοίου,ότι το φορτηγό πλοίο με τα εκρηκτικά εισήλθε στα χωρικά ύδατα της Κύπρου.
Στο τηλεγράφημα περιγράφονται οι επικοινωνίες που υπήρξαν με την κυπριακή κυβέρνηση για το θέμα του πλοίου. Οι επικοινωνίες ήταν ουσιαστικά “συστάσεις” αν όχι “εντολές” για να γίνει μπλόκο στο πλοίο με τα εκρηκτικά. Οι αμερικανοί θύμιζαν στους Κύπριου της αποφάσεις του ΟΗΕ για τα πλοία που δεν συμμορφώνονταν με τις αποφάσεις 1747 και 1803 των ΗΕ και προσέφεραν “τεχνική βοήθεια” για το “μπλόκο” στο πλοίο, το οποίο ήθελαν να δέσει στη Λεμεσό. Το φορτίο κρατήθηκε στο νησί όμως και ένα χρόνο μετά κανείς δεν είχε κάνει κάτι ώστε να μείνει φυλαγμένο σωστά με αποτέλεσμα να φτάσουμε στη χθεσινή τραγωδία.

Πηγή: newsit.gr και onalert.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου