Πέμπτη 31 Μαΐου 2012

...KALO MHNA...

Αθήνα «Είναι βέβαιο ότι ο Όλυμπος δεν θα είναι πια ο ίδιος» δήλωσε ο Χάρβεϊ Καϊτέλ, ο διάσημος ηθοποιός και πρωταγωνιστής της ταινίας Το Βλέμμα του Οδυσσέα του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ο οποίος πραγματοποίησε ταξίδι-αστραπή στην Ελλάδα, προκειμένου να τιμήσει τη μνήμη του σπουδαίου σκηνοθέτη. Ο Χ.Καϊτέλ πέταξε χιλιάδες μίλια από την Αυστραλία στη Νέα Υόρκη και από εκεί στην Ελλάδα για να παραστεί στο αφιέρωμα στον Θ.Αγγελόπουλο που πραγματοποιήθηκε στο Megaron Plus. «Ακούγοντας σε αυτή την αίθουσα τους ομιλητές να μιλάνε ελληνικά, θυμάμαι όταν εγώ έπρεπε να πω κάποιες γραμμές του σεναρίου στα ελληνικά. Κι επειδή ο Τέο ήξερε ότι αυτό μου ήταν αδύνατον, στα γυρίσματα, σχεδόν μου τα ψιθύριζε στο αυτί. Ξανά και ξανά. Μπορείς να μου τα λες όποτε θες, δεν πρόκειται να τα μάθω, του απαντούσα» είπε ο ηθοποιός. Ο Χάρβεϊ Καϊτέλ αναφέρθηκε στην πρώτη τους γνωριμία, όταν ο Θ.Αγγελόπουλος τού έδειξε μια ταινία του. «Ήρθε στο διαμέρισμά μου στη Νέα Υόρκη και παρόλο που είχα διαβάσει το σενάριο από το Βλέμμα του Οδυσσέα εκείνος επέμενε να δω το Τοπίο στην ομίχλη. Ο Τέο ξάπλωσε στον καναπέ, εγώ έβλεπα την ταινία και πρέπει να σας πω ότι με πήρε ο ύπνος. Με σκούντησε με μια αγκωνιά, μου χαμογέλασε κι εγώ του απάντησα ότι θα παίξω στην ταινία. »Έτσι ξεκινήσαμε το ταξίδι του Οδυσσέα, που έγινε το ταξίδι της ζωής μου. Ο κινηματογράφος του είναι ονειρικός» είπε βαθιά συγκινημένος. Με ανάμικτα συναισθήματα λύπης και χαράς, «λύπης για τον χαμό του φίλου του, χαράς γιατί τον γνώρισα», ο Χάρβεϊ Καϊτέλ, κατέληξε λέγοντας: «Κάποτε μου είχε παρομοιάσει την Άννα Μανιάνι, την φοβερή αυτή ηθοποιό, με δέντρο. Ο ίδιος ο Τέο, ήταν δάσος». «Ήταν σκληρό παλικάρι» είπε ο ηθοποιός για τον σκηνοθέτη. «Ένα μεγάλο, ομηρικό ταλέντο» είπε. Στην εκδήλωση του Μεγάρου Μουσικής, συμμετείχε, επίσης, ο Δημήτρης Μαρωνίτης. «Το έργο του Θ. Αγγελόπουλου» είπε, «μετακίνησε το κέντρο βάρους από το εγώ στο εμείς, από τον δημιουργό στο δημιούργημα, από τον εγωισμό στον αλτρουισμό». Ο ιστορικός Αντώνης Λιάκος, εστίασε στον «στοχασμό του Θ. Αγγελόπουλου πάνω στην Ιστορία. «Το βλέμμα του Αγγελόπουλου έβλεπε την Ελλάδα μέσα στον κόσμο. Και είναι κρίμα που δεν είδαμε την ματιά του για την κρίση, που ήταν το θέμα της ταινίας που γύριζε» είπε. Η αναπληρώτρια καθηγήτρια Ειρήνη Στάθη αναφέρθηκε στην «ποίηση και λυρικότητα στο έργο του Θ.Αγγελόπουλου», το ίδιο και η φιλόλογος Αιμιλία Καραλή. Τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, σε «θερμή δράση», στις λεπτομέρειες των γυρισμάτων, έφερε στο κοινό η ταινία του Νίκου Λυγγούρη, από τα γυρίσματα της ταινίας Η σκόνη του χρόνου (2008). Σε αυτήν φαίνεται ο σκηνοθέτης να καθοδηγεί τους πρωταγωνιστές, Μπρούνο Γκανζ, Ιρέν Ζακόμπ, Μισέλ Πικολί, Γουίλιαμ Νταφόε στη διάρκεια των γυρισμάτων στο Βερολίνο. «Μια ταινία για το γύρισμα της χιλιετίας» λέει στον Ν. Λυγγούρη ο Θ. Αγγελόπουλος. «Ο Μεγαλέξανδρος, ξεκινά στην αυγή του 20ού αιώνα, η Σκόνη του χρόνου στο τέλος του. Ο 20ός αιώνας, ήταν για μένα η οικογένειά μου, τα μεγάλα μου ταξίδια, τα όνειρα της γενιάς μου για μια αλλαγή στον κόσμο, η αισθητική μου, τα πολιτικά μου» είχε πει ο σκηνοθέτης. Στο αφιέρωμα για τον μεγάλο δημιουργό, προβλήθηκε, επίσης, η τηλεοπτική ταινία Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη, διάρκειας 43' που είχε γυρίσει ο σκηνοθέτης το 1983, για την ελληνική δημόσια τηλεόραση. «Μια δική του ερωτική επιστολή προς την πόλη του, μια γέρικη πόλη τεσσάρων χιλιάδων χρόνων» όπως έλεγε ο ίδιος. Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου