Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

...ΝΤΑΒΛΙ.!!!


Στο κρατίδιο του Βατικανού που κατοικείται από 800 άτομα, καταναλώνεται η μεγαλύτερη ποσότητα κρασιού ανά άτομο ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο, ... αφού το οινολογικό ινστιτούτο wineinstitute.org. υπολόγισε ότι στον κάθε κάτοικο του κρατιδίου αντιστοιχούν 105 μπουκάλια κρασί το χρόνο. Το ποσοστό αυτό είναι διπλάσιο από τον μέσο όρο κατανάλωσης κρασιού στην Γαλλία ή στην Ιταλία και τριπλάσιο από την κατανάλωση κρασιού στην Βρετανία. Η εφημερίδα Independent σε σχετικό δημοσίευμα αναφέρει ότι ο γηραιός πληθυσμός του κρατιδίου στον οποίο υπερισχύουν οι άνδρες μεγάλης ηλικίας, είναι μία από τις αιτίες της μεγάλης κατανάλωσης κρασιού στο Βατικανό και συνδυάζεται και με την τακτική λήψη θείας κοινωνίας. Πάντως η μελέτη έδειξε ότι τα μικρά κράτη με λίγο πληθυσμό καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες κρασιού, έτσι το Λουξεμβούργο είναι δεύτερη χώρα στον κατάλογο, με πληθυσμό 535.000 πολίτες, δηλαδή πολύ περισσότερους κατοίκους από το Βατικανό. Οι κάτοικοι του Δουκάτου πίνουν 56 λίτρα ετησίως, ενώ ακολουθούν κάποια επίσης μικρά σε πληθυσμό κράτη, όπως η ορεινή Ανδόρα, στα σύνορα Γαλλίας και Ισπανίας (46 λίτρα ανά άτομο) και τα γαλλικά νησιά Σεν Πιέρ και Μικελόν ανοικτά των ακτών του Καναδά (44 λίτρα ανά άτομο). Πηγή : protothema.gr

Με τίτλο «Η Ελλάδα επανεξετάζει το ζήτημα των αξιώσεων για επανορθώσεις» η εφημερίδα Die Welt αναφέρεται στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Αθήνα σχετικά με τη διεκδίκηση αποζημιώσεων από τη Γερμανία. Στον υπότιτλο επισημαίνεται ότι «πριν από την επίσκεψη του ομοσπονδιακού προέδρου Γκάουκ, η ελληνική κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθειες προκειμένου να αναβάλει τις επίμαχες διεκδικήσεις έναντι της Γερμανίας από την περίοδο της κατοχής 1941-1944. Στο ρεπορτάζ αναφέρεται ότι εδώ και έναν χρόνο κυκλοφορούν σε διάφορα υπουργεία οι σχετικές συστάσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ωστόσο παραμένουν ακόμη απόρρητες, καθώς στόχος είναι να μην μάθει κανείς ποιες είναι οι ελληνικές αξιώσεις στο πεδίο των επανορθώσεων από την εποχή της κατοχής. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τώρα, ο υπουργός Εξωτερικών, Ευάγγελος Βενιζέλος, ενημέρωσε την Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων του ελληνικού Κοινοβουλίου ότι η σχετική έκθεση δεν τον έχει πείσει και ότι διατηρεί αμφιβολίες για το κατά πόσο οι προτάσεις που περιέχει είναι οι προσήκουσες. Ενδεχόμενες νομικές αντιπαραθέσεις με τη Γερμανία δεν θα έφερναν αποτέλεσμα, αναφέρουν ελληνικά ΜΜΕ επικαλούμενα την απόρρητη συνεδρίαση της Επιτροπής. «Αν ακολουθηθεί η προτεινόμενη δικαστική οδός, το θέμα δεν θα έχει επιτυχή κατάληξη» δήλωσε ο Βενιζέλος, σύμφωνα με την Die Welt. Στη συνέχεια η εφημερίδα αναφέρεται στο αντικείμενο της διαμάχης για το αναγκαστικό δάνειο και το ύψος της οφειλής, επισημαίνοντας ότι είναι διαφιλονικούμενη η νομική υπόσταση «αυτής της αναγκαστικής εισφοράς». Η γερμανική πλευρά τονίζει ότι αυτό το δάνειο, όπως και άλλες αναμφισβήτητες ζημίες που προκάλεσε στην Ελλάδα η γερμανική κατοχή, έχουν ήδη διευθετηθεί μέσω διμερών συμφωνιών. Η εφημερίδα αναφέρεται σε διάφορες μορφές αποζημιώσεων που φέρεται να κατέβαλε η γερμανική πλευρά (μηχανολογικός εξοπλισμός, επενδυτικό δάνειο ύψους 200 εκατ. μάρκων και αποζημιώσεις ύψους 115 εκατομμυρίων μάρκων). Όπως υπογραμμίζει η εφημερίδα, η καταβολή της αποζημίωσης των 115 εκατ. μάρκων περιείχε και όρο παραίτησης από οποιαδήποτε περαιτέρω απαίτηση για την αποζημίωση μεμονωμένων θυμάτων. Το δημοσίευμα κάνει λόγο για αξιώσεις που εγείρονται από λαϊκιστές, και συγκεκριμένα αναφέρει ότι πολλοί αριστεροί και δεξιοί λαϊκιστές, με δεδομένη και την κακή οικονομική κατάσταση της χώρας, ανακινούν το θέμα κάνοντας λόγο για απαιτήσεις αποζημιώσεων που φτάνουν τα 162 δισεκατομμύρια ευρώ. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η ελληνική κυβέρνηση αισθάνεται άβολα που το θέμα έχει τεθεί και πάλι στην ημερήσια διάταξη, εν όψει και της επίσημης επίσκεψης του γερμανού Προέδρου Γιόαχιμ Γκάουκ στην Αθήνα από τις 5 έως τις 7 Μαρτίου. Πηγή: Deutsche Welle

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

ΚΑΙΡΟΣ TOC RADIO ENGLISH EDITION Παρασκευή 28/02/2014 06:28 13.1° C (Αθήνα)     Πολιτικη Οικονομια Διεθνη New Life Κοινωνια ΠολιτισμοΣ Know your money Αθλητικα Media Magazine TOCTV ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Διεθνη Πέθανε ο πρώην συναγωνιστής του Κάστρο, Ούμπερ Μάτος Πέθανε σε ηλικία 95 ετών στο Μαϊάμι ο κουβανός Ούμπερ Μάτος, ο πρώην συμπολεμιστής του Φιντέλ Κάστρο, ο οποίος στη συνέχεια στράφηκε εναντίον του με αποτέλεσμα να ζει εξόριστος στις ΗΠΑ

ANEF

Αναρτήθηκε από ΔΥΤΙΚΗ ΑΧΑΙΑ στις 11:41 π.μ. Δεν υπάρχουν σχόλια: ΠΑΠΑ ΛΟΥΚΑΣ ΜΕ Τ'ΑΣΚΕΡΙ ΤΟΥ.!!! Πρωθυπουργός: Λουκάς Παπαδήμος Αντιπρόεδροι της Κυβέρνησης: Ευ. Βενιζέλος, Θ. Πάγκαλος Υπουργείο Οικονομικών Υπουργός: Ευάγγελος Βενιζέλος Αναπληρωτές υπουργοί: Φίλιππος Σαχινίδης, Παντελής Οικονόμου Υφυπουργός: Γιάννης Μουρμούρας Κυβερνητικός Εκπρόσωπος και υπουργός Επικρατείας Γιώργος Σταυρόπουλος Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Υπουργός: Δημήτρης Ρέππας Υφυπουργοί: Ντίνος Ρόβλιας και Παντελής Τζωρτζάκης Yπουργείο Εσωτερικών Υπουργός: Αναστάσιος Γιαννίτσης Αναπληρώτρια υπουργός: Φώφη Γεννηματά Yφυπουργός: Π. Κουκουλόπουλος Υπουργείο Εξωτερικών Υπουργός: Σταύρος Δήμας Αναπληρώτρια υπουργός: Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου Υφυπουργός: Δημήτρης Δόλλης Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Υπουργός: Δημήτρης Αβραμόπουλος Αναπληρωτές υπουργοί: Γιάννης Ραγκούσης, Γεώργιος Γεωργίου Υφυπουργός: Κώστας Σπηλιόπουλος Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Υπουργός: Μιχάλης Χρυσοχοΐδης Αναπληρωτής: Σωκράτης Ξυνίδης Υφυπουργός: Θάνος Μωραϊτης Υφυπουργός για θέματα Ναυτιλίας: Άδωνις Γεωργιάδης Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Υπουργός: Γιώργος Παπακωνσταντίνου Αναπληρωτής υπουργός: Νίκος Σηφουνάκης Υφυπουργός: Γιάννης Μανιάτης Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Υπουργός: Άννα Διαμαντοπούλου Αναπληρωτής υπουργός: Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος Υφυπουργός: Εύη Χριστοφιλοπούλου Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Υπουργός: Μαυρουδής Βορίδης Υφυπουργός: Γιάννης Μαγκριώτης Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Υπουργός: Γιώργος Κουτρουμάνης Υφυπουργός: Γιάννης Κουτσούκος Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Υπουργός: Ανδρέας Λοβέρδος Υφυπουργοί: Μάρκος Μπόλαρης, Μιχάλης Τιμοσίδης, Δημήτρης Βαρτζόπουλος Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Υπουργός: Κώστας Σκανδαλίδης Υφυπουργοί: Αστέριος Ροντούλης και Γιάννης Δριβελέγκας Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Υπουργός: Μιλτιάδης Παπαϊωάννου Υφυπουργός: Γιώργος Πεταλωτής Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Υπουργός: Χρήστος Παπουτσής Υφυπουργός: Μανώλης Όθωνας Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού Υπουργός: Παύλος Γερουλάνος Υφυπουργός Πολιτισμού: Γιώργος Νικητιάδης Υφυπουργός για θέματα τουρισμού: Πέτρος Αλιβιζάτος Την προσεχή Δευτέρα θα αναγνωστούν οι προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης Παπαδήμου με στόχο την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης από τη Βουλή. Αναρτήθηκε από ΔΥΤΙΚΗ ΑΧΑΙΑ στις 11:20 π.μ
Ωραίες εκδηλώσεις ετοιμάζει ο Δήμος Θεσσαλονίκης για την Καθαρά Δευτέρα Εκδηλώσεις για την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας 3 Μαρτίου 2014 με παραδοσιακή μουσική και χορό, αναβίωση πατροπαράδοτων εθίμων και προσφορά παραδοσιακών εδεσμάτων διοργανώνουν οι Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα: ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ ΣΤΟΝ ΚΕΔΡΙΝΟ ΛΟΦΟ • Εκδήλωση για την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας 3 Μαρτίου 2014 διοργανώνει η 3η Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Δήμο Νεάπολης-Συκεών, με τη συμμετοχή του μουσικού συγκροτήματος «Τα Χάλκινα της Γουμένισσας», στον Κέδρινο Λόφο (πλατεία Π. Τσιάτρα). Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα διανεμηθούν στους παραβρισκόμενους χαρταετοί, προκειμένου να αναβιώσει το πατροπαράδοτο έθιμο της Καθαράς Δευτέρας, καθώς και παραδοσιακά εδέσματα. Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν εθελοντικά, χορευτικά συγκροτήματα του Παραδοσιακού Λαογραφικού Συλλόγου «Οι Φίλοι της Παράδοσης» της 3ης Δημοτικής Κοινότητας. Ώρα έναρξης: 09:00. ΝΗΣΤΙΣΙΜΑ ΕΔΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΤΟΥΜΠΑ • Με πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα και νηστίσιμα εδέσματα διοργανώνει εκδήλωση την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας 3 Μαρτίου 2014, η 4η Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του Πολιτιστικού Κέντρου Τούμπας (Γρηγορίου Λαμπράκη – Κλεάνθους) με ώρα έναρξης 10:00. Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν, με τη συνοδεία παραδοσιακής ορχήστρας, τα χορευτικά συγκροτήματα του Συλλόγου «ΔΙΟΝΥΣΟΣ», του Μορφωτικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Κουφαλίων «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ» και του ΚΑΠΗ του Δήμου Θεσσαλονίκης. ΚΟΥΛΟΥΜΑ ΣΤΟ ΑΛΣΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ • Εορταστική εκδήλωση για μικρούς και μεγάλους με παραδοσιακή μουσική διοργανώνει η 5η Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης την Καθαρά Δευτέρα, 3 Μαρτίου 2014. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί στο Άλσος της Νέας Ελβετίας, στις 10:00, θα διανεμηθούν παραδοσιακά εδέσματα στους παρευρισκομένους. «ΚΟΥΛΟΥΜΑ 2014» ΣΤΗΝ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑ • Με τη συμμετοχή της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης, διοργανώνει εορταστική εκδήλωση με τίτλο «ΚΟΥΛΟΥΜΑ 2014» την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας 3 Μαρτίου 2014 η Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας. Η εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο πάρκο Μέσα Γειτονιάς Κύπρου (Γενναδίου), με ώρα έναρξης 11:00, περιλαμβάνει μουσική και χορό καθώς και διανομή παραδοσιακών εδεσμάτων στους παρευρισκόμενους (φασολάδα, χαλβά, λαγάνα, ελιές, ταραμά και κρασί). Σε περίπτωση βροχής η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του παλαιού 1ου Δημοτικού Σχολείου (Τρικούπη- Αγ. Σπυρίδωνος).

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Τρίτη, 28 Δεκεμβρίου 2010 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ Χριστουγεννιάτικες σκέψεις Down Under του Αλέκου Μάρκελλου 28/12/2010 Εκτύπωση σελίδαςΑποστολή με EmailΔιάδοση στο GoogleΔιάδοση στο FacebookΔιάδοση στο TwitterΑύξηση μεγέθους γραμματοσειράςΜείωση μεγέθους γραμματοσειράςΣχόλια 1 εικόνα Καθόμουν στο μπαλκόνι με έναν Αυστραλό συνάδελφο και τα λέγαμε. Η αξημέρωτη ακόμη Μελβούρνη στο βάθος είναι από μόνη της Χριστουγεννιάτικος διάκοσμος και το καλό ντόπιο κρασί ξεγελούσε τις ριπές παγωμένης ανάσας που φέρνει από το Νότιο Πόλο ο αέρας. Με ρωτούσε συνεχώς για την Ελλάδα και την κρίση. Του εξήγησα πως οι ρίζες του κακού πάνε πίσω στο χρόνο, πως η Ελλάδα έγινε θύτης και θύμα της ίδιας της Ιστορίας, πως σήμερα, εδώ που έφτασε, χωρίς «σπρώξιμο» -δηλαδή παρέμβαση έξωθεν- το πράμα δεν σώζεται. Του μίλησα και τα χίλια μύρια κύματα που πέρασε ο τόπος από τότε μέχρι την ΟΝΕ. Όλα τα καταλάβαινε και έβρισκε κι ο ίδιος εύλογο να έχουν συνέπειες όλα αυτά στη δυνατότητα ενός κράτους να ευημερήσει και να έχει σταθερό βηματισμό και προοπτική. Είχε όμως και μια άλλη οπτική: «Γιατί το 2004 δεν μηδενίσατε το κοντέρ, ήσασταν διεθνώς το θετικό σημείο αναφοράς, διοργανώσατε εκπληκτικούς Ολυμπιακούς, είσαστε στην ΟΝΕ, τι διάολο σας χτύπησε, κεραυνός από τον Όλυμπο»; (Προσπάθησα να φανταστώ τον Καραμανλή jr στο ρόλο του Δία αλλά μου φάνηκε άθλια αδικία, έστω και ως εικόνα φτιαγμένη από κρασί. Αδικία μεγάλη για τον Δία, είπα μέσα μου). Του μίλησα για το πελατειακό πολιτικό σύστημα, για την επιπόλαιη και κουτοπόνηρη ψήφο, για την κυριαρχία του λαϊκισμού, την πτώχευση δομών και αξιών, την απουσία στρατηγικής και τη νοοτροπία του «ότι φάμε, ότι πιούμε κι ότι αρπάξει ο κώλος μας» και πως αυτά δεν ξεριζώνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Κι αυτά τα κατάλαβε, ανόητος δεν ήταν... Αυτό που δεν κατάλαβε είναι γιατί δεν πήγε κανένας φυλακή. Τα επιχειρήματά του δεν είχαν τίποτε το σύνθετο, καμία βαθυστόχαστη πολιτική ανάλυση, ξεπηδούσαν από το στόμα του ξυράφια ρεαλισμού, ενός ρεαλισμού και μιας γήινης αντίληψης των πραγμάτων που εδω down under κάνουν τη χώρα να προκόβει και τους ανθρώπους δημιουργικούς και παραγωγικούς. Για τους εαυτούς τους, τις φαμίλιες και τον τόπο τους. Λειτουργεί σαν αυτοματισμός η αλληλεγγύη, η αλληλοϋποστήριξη, η θετική διάθεση για τον άλλον. Δεν υποκρίνονται, προσπαθούν να βοηθήσουν τον συνάνθρωπο, ασχολούνται. Αρκεί να ρωτήσεις κάποιον στο δρόμο η τον οδηγό του λεωφορείου και αφού σιγουρευτεί ότι σου έδωσε τις σωστές απαντήσεις, εισπράττεις κι ένα “thanks for asking” και μένεις σύξυλος στη μέση του δρόμου, Έλληνας μαλάκας... Πάνω απ όλα όμως έχουν κράτος. Κράτος που λειτουργεί, κράτος υπόδειγμα, κράτος πρόνοιας και κράτος αρχών και κανόνων. Πόσο αντικρατιστής μπορεί να είσαι ή να γίνεις εδώ; Η Αυστραλία σε επίπεδο λειτουργίας είναι ένα κράτος με χιλιάδες κουτάκια τακτοποιημένα στη σειρά. Αν το καταλάβεις αυτό, όλα είναι εύκολα. Παράδειγμα: Χρειάστηκα για εμένα και την φαμίλια την λεγόμενη MEDICARD την κάρτα πρόσβασης στο υποδειγματικό σύστημα υγείας. Ενημερώθηκα από το διαδίκτυο. Χρειάζεσαι 100 πόντους σε έγγραφα: -50 το διαβατήριο, 25 λογαριασμός τραπέζης, 25 δίπλωμα αυτοκινήτου. Τα έχεις; Πάς στην υπηρεσία, καμία ουρά, συνθήκες εξυπηρέτησης ξενοδοχείου τεσσάρων αστέρων. Ο υπάλληλος στο γκισέ, κοίταξε τα παραστατικά, πέρασε τα στοιχεία στον υπολογιστή, τα επέστρεψε μαζί με την κάρτα ΕΤΟΙΜΗ σε 1,5 λεπτά της ώρας και μου ευχήθηκε με χαμόγελο καλημέρα. Καμία «υπογραφή προϊσταμένου» ή άλλη γραφειοκρατία. Φυσικά και όλα αυτά γίνονται ακόμη γρηγορότερα μέσω διαδικτύου, επιλογή μου ήταν να πάω να δω από κοντά. Ντρέπομαι για τα χρόνια που περίμενα σε ουρές στην Ελλάδα, σε σκοτεινούς και βρωμερούς διαδρόμους άθλιων δημόσιων υπηρεσιών, για τα ξινισμένα μούτρα όσων έχουν κατά τ’ άλλα καθήκον να σε βοηθήσουν, για τα αμέτρητα φακελάκια που ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑ να δώσω για να γίνουν νόμιμες κατά τ’ άλλα ενέργειες. Κι ένοιωσα εδώ το δίκιο τους που είναι περήφανοι για όσα έχουν καταφέρει. Ο Τομ με αποχαιρέτισε λίγο μετά το ξημέρωμα με την εξής διαπίστωση: «Είστε συνυπεύθυνοι. Αφού για όσα έγιναν στην Ελλάδα δεν τιμωρήθηκε κανείς, λογικό μου φαίνεται που στο τέλος τιμωρηθήκατε όλοι...Sorry mate…” Κοίταξα το άδειο μπουκάλι κρασί και το ξημέρωμα παραμονής Χριστουγέννων στη Μελβούρνη. O ουρανός είχε γεμίσει πολύχρωμα παπαγαλάκια που ξεσήκωναν τον κόσμο με τις τσιρίδες τους. Εδω τα παπαγαλάκια δεν γκρεμίζουν χρηματιστήρια... Υ.Γ: Το κρασί, ένα αρκετά καλό Αυστραλιανό Syrah, στοίχισε 9 δολάρια, περίπου 7,5 ευρώ. Για όσους αναρωτιούνται γιατί δεν πουλάνε τα Ελληνικά κρασιά στο Αναρτήθηκε από ΔΥΤΙΚΗ ΑΧΑΙΑ
Γράφει η Ηλιάνα Βολονάκη. Για τις γυναίκες, τα παπούτσια, είναι το απόλυτο αξεσουάρ. κι όπως λένε ότι για τους άντρες μπορείς να καταλάβεις πολλά από το πότο που πίνει ή το ρολόι που φοράει, έτσι και για τις γυναίκες όσων αφορά τα παπούτσια τους. 1: Αν φοράει αθλητικά Πρόκειται για μια γυναίκα γεμάτη αυτοπεποίθηση. Ξέρει τι της αρέσει, ξέρει τι θέλει, και φυσικά ξέρει και πώς να το αποκτήσει. Την χαρακτηρίζει η άνεσή της και η ενέργεια που ξεχειλίζει. Αν λοιπόν η κοπέλα που σου αρέσει φοράει αθλητικά καθημερινά και όχι μόνο στο πάρκο που πάει για τρέξιμο, τότε αυτό σημαίνει ότι την ενδιαφέρει η άνεση. 2: Αν φοράει flat Τα flat παπούτσια σε μια γυναίκα συνήθως δείχνουν ότι δεν είναι τόσο δυνατή για να ρισκάρει. Θέλει να νιώθει σίγουρη και σταθερή με ότι κάνει και χωρίς τον φόβο μιας ανώμαλης προσγείωσης από τα «ψηλοτάκουνά» της. Θέλει, να νιώθει ότι πατάει γερά στα πόδια της. 3: Αν φοράει opened toe Είναι αυτά τα παπούτσια που αφήνουν τα δάχτυλα μπροστά να φαίνονται. Κατάλαβες; Λοιπόν μιλάμε για μια γυναίκα που ξέρει ότι έχει ωραία πόδια και τις αρέσει να το δείχνει. Και όχι μόνο αυτό, αλλά ότι θεωρεί ωραίο πάνω της. Πρόκειται για γυναίκα με ελεύθερο πνεύμα που ξέρει πώς να περνάει καλά. Είναι αυτό που λέμε η ψυχή της παρέας. Δεν της αρέσουν και τόσο πολύ οι δεσμεύσεις και τα όρια. Να ξέρεις όμως ότι συνήθως κρύβει μέσα της ένα μικρό κι ευαίσθητο παιδί. 4: Αν φοράει ψηλοτάκουνα Φυσικά μιλάμε για γυναίκα που την ενδιαφέρει πολύ το στυλ της και θα μπορούσες να την χαρακτηρίσεις και γκλαμουράτη. Θέλει να δείχνει ότι είναι αεράτη και την ενδιαφέρει αρκετά η γνώμη που έχουν οι άλλοι για εκείνη. Από την άλλη, της αρέσει ο εαυτός της και έχει αρκετή αυτοπεποίθηση, τόση ώστε να φοράει ψηλοτάκουνα ακόμα και με τον τζιν της. Το αρνητικό είναι ότι μπορεί να θέλει να κοιτάνε περισσότερο τα παπούτσια της, παρά εκείνη. 5: Αν φοράει στιλέτο Ξέρεις, αυτό το τακούνι που έφαγε και ο Κούγιας και του άνοιξε το κεφάλι. Είναι να μην σου τύχει. Στο θέμα μας τώρα. Αυτή η γυναίκα φωνάζει από μακριά «Σας παρακαλώ, κοιτάξτε με»! Είναι ο δικός της τρόπος για να τραβήξει την προσοχή σου. Κι άμα φοράει και μίνι, από το κακό στο χειρότερο.

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

ΓΙΟΥΛΙΑ

Δεκτή έκανε η πρώην πρόεδρος της Ουκρανίας, Γιούλια Τιμοσένκο, την πρόταση της γερμανίδας καγκελαρίου, Άνγκελας Μέρκελ, να υποβληθεί σε θεραπεία... στο Βερολίνο για τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει με την πλάτη της. Η ανακοίνωση έγινε μέσω της ιστοσελίδα της Τιμοσένκο: «Η πρώην υπουργός Γιούλια Τιμοσένκο δέχθηκε την προσφορά θεραπείας από την γερμανίδα καγκελάριο, Άνγκελα Μέρκελ». Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι η Τιμοσένκο θα μεταβεί στο Βερολίνο στις 6 Μαρτίου, μετά, δηλαδή, τη συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος που θα διεξαχθεί στο Δουβλίνο. Η θεραπεία θα πραγματοποιηθεί στο νοσοκομείο Charité. Υπενθυμίζεται ότι την 53χρονη Τιμοσένκο κούραραν γιατροί από το Βερολίνο και κατά το διάστημα της φυλάκισής της από το καθεστώς Γιανουκόβιτς. Πηγή : protothema.gr

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014


Έτσι θα γίνουν οι Ευρωεκλογές! Σε όλη την επικράτεια και 4 σταυροί Ο Πρωθυπουργός με τον Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης στην μακρά σύσκεψη που είχαν στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία και του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, συζήτησαν και για την επικείμενη διαπραγμάτευση με την τρόικα. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατέληξαν η ψηφοφορία για τις ευρωεκλογές να διεξαχθεί με το σύνολο της Επικράτειας ως ενιαία περιφέρεια. Σχετικά με τους σταυρούς προτίμησης, οι σταυροί θα είναι τέσσερις, ενώ ακόμα είναι ανοικτό εάν θα ισχύσει το ασυμβίβαστο των εν ενεργεία βουλευτών, οι οποίοι με βάσει την υφιστάμενη νομοθεσία πρέπει να παραιτηθούν για να θέσουν υποψηφιότητα για την ευρωβουλή. Το συγκεκριμένο θέμα εξακολουθεί και διχάζει την κυβέρνηση ενώ ενστάσεις για την άρση του διατυπώνονται και από κορυφαίους κοινοβουλευτικούς παράγοντες. Επί της διαπραγμάτευσης με την τρόικα εκφράστηκε αισιοδοξία ότι θα επέλθει συμφωνία και θα εκταμιευθεί η δόση των 8,8 δισεκ. ευρώ τον Απρίλιο, ενώ συζητήθηκαν όλες οι εκκρεμότητες που υπάρχουν. antinews.gr

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2012 ΕΛΛΑΣ-ΕΛΛΗΝΩΝ «”Εν δέ τω προνάω τά εν Δελφοΐς γεγραμμένα, εστίν ωφελήματα ανθρώποις». Παυσανίας «Φωκικά» Οι αρχαίοι Έλληνες ιερείς δεν έδιναν συμβουλές ούτε άκουγαν τις εξομολογήσεις των πιστών, αλλά ασχολούνταν μόνο με την τέλεση των θυσιών και των άλλων ιεροτελεστιών. Η ηθική εκπαίδευση και καθοδήγηση των πολιτών ξεκινούσε μεν από τους παιδαγωγούς και παιδοτρίβες της νεαρής ηλικίας, αλλά συνεχιζόταν αργότερα στα μαντεία, τα οποία, εκτός από τις χρησμοδοτήσεις τους για τα μελλούμενα και τις θελήσεις των θεών, έδιναν και…. ένα πλήθος ηθικών παραγγελμάτων και προτροπών συμβουλευτικού χαρακτήρα για τα προβλήματα της καθημερινής ζωής. Περίoπτη θέση, βέβαια, κατείχε σε όλα αυτά το διάσημο σε όλο τον κόσμο Μαντείο των Δελφών, του οποίου τα ομώνυμα ηθικά παραγγέλματα είχαν καταγραφεί στους τοίχους του προνάου του Ναού του Απόλλωνος, στο υπέρθυρο ή σε ακόμα σε διάφορες στήλες που είχαν τοποθετηθεί περιμετρικά στις πλευρές του ναού. Στο αέτωμα του ναού δέσποζαν τα τρία σπουδαιότερα Δελφικά Παραγγέλματα, τα οποία εύκολα μπορούσε να διακρίνει ο πλησιάζων επισκέπτης: •Κάτω αριστερά το ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ (να γνωρίσεις τον εαυτό σου). •Κάτω δεξιά το ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ (να κάνεις τα πάντα με μέτρο, αποφεύγοντας την υπερβολή). •Ανάμεσά τους, στη κορυφή, το περίφημο «ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ Ε» (ή ΕΙ), για το οποίο ο ιερέας των Δελφών Πλούταρχος έγραψε ολόκληρη πραγματεία («Περί του εν Δελφοΐς Ε»), προσπαθώντας να ερμηνεύσει την απωλεσθείσα σημασία του. Στο βιβλίο του αυτό προτείνει διάφορες πιθανές ερμηνείες, μέσα από τις απόψεις των ομιλητών στους διαλόγους του. Μερικοί απ’ αυτούς το συνδέουν ερμηνευτικά ή αριθμολογικά με τον ίδιο το θεό Απόλλωνα ή ευρύτερα με τον Πυθαγόρειο Αριθμό, την πρώτη και απόλυτη αιτία των πάντων. Μια άλλη άποψη είναι ότι το ΕΙ έχει την έννοια του «εάν» ή ευχολογικά – παρακλητικά του «είθε». Ένας άλλος ομιλητής υποστηρίζει, με τη ίδια έννοια του «εάν», ότι το «ΕΙ» προτείνεται από το θεό Απόλλωνα στους φιλοσοφούντες, διότι «κανένα πράγμα δεν υπάρχει χωρίς αιτία και κανένας συλλογισμός χωρίς μία λογική υπόθεση». Μια τελευταία άποψη, του Αμμωνίου, υποστηρίζει ότι το Δελφικό «Ε» δε δηλώνει κανένα αριθμό, καμιά τάξη, σύνδεσμο ή ελλείπον μόριο μιας λέξης, αλλά είναι μια προσαγόρευση και προσφώνηση του θεού προς τον πλησιάζοντα επισκέπτη. Ο θεός χαιρετά τον επισκέπτη αποτεινόμενος προς αυτόν με το «Γνώθι σαυτόν» και ο επισκέπτης απαντά με το «ΕΙ» (Είσαι, Υπάρχεις), αναγνωρίζοντας την ύπαρξή του και «Είσαι Ένας» (ΕΙ ΕΝ), διότι είναι ο Α-ΠΟΛΛΙΝ, αυτός δηλαδή που δεν είναι για τους πολλούς. Κατά την άποψή μας όλες αυτές οι ερμηνείες είναι ελλειμματικές και το «Ε» ή «ΕΙ» θα πρέπει να αποτελεί και αυτό ένα ηθικό Παράγγελμα, όπως και τα δυο άλλα εκατέρωθέν του, ή τουλάχιστον να τα συνοψίζει και ολοκληρώνει σε μια αρμονική ισορροπούσα τριάδα. Με την απλή, άμεση ερμηνεία του σαν «Είσαι» ή «Υπάρχεις» θα μπορούσε να σημαίνει ότι ΕΙΣΑΙ ή ΥΠΑΡΧΕΙΣ μόνον όταν έχεις γνωρίσει πλήρως τον εαυτό σου και δρας ακολουθώντας τη «Μέση Οδό» του μέτρου και της αρμονίας. Μια άλλη «αριθμητική» ερμηνεία του «Ε» θα μπορούσε να προέρχεται από την ίδια τη μορφή του, η οποία αποτελείται από τρία οριζόντια (όμοια) ευθύγραμμα τμήματα κι ένα τέταρτο κάθετο που τα ενοποιεί, δημιουργώντας έτσι μαζί την ιερή Πυθαγόρεια Τετρακτίνα, η οποία αποτελεί επίσης με αυτό τον τρόπο τη σύνθεση και ολοκλήρωση του «Γνώθι σαυτόν» και του «Μηδέν ‘άγαν», έκαστο παράγγελμα των οποίων υποκρύπτει επίσης μέσα του τη μεσότητα ή ισορροπία μιας δυάδας άκρων: Της άγνοιας και δοκησισοφίας από τη μια μεριά και της έλλειψης και υπερβολής από την άλλη. Τα Δελφικά Παραγγέλματα, που θεωρούνταν αρχικά σαν προτροπές και «λόγοι» του ίδιου του θεού Απόλλωνα, αποδόθηκαν αργότερα στους περίφημους επτά σοφούς της αρχαίας Ελλάδας (Θαλή το Μιλήσιο, Πιττακό το Μυτιληναίο, Βίαντα τον Πρηνέα, Σόλωνα τον Αθηναίο, Κλεόβουλο το Ρόδιο, Περίανδρο τον Κορίνθιο και Χίλωνα το Λακεδαιμόνιο). Το Μαντείο των Δελφών έπαιξε γενικά έναν περισπούδαστο ρόλο στην ηθική εκπαίδευση του ελληνικού γένους με βάση τα πρότυπα του Λόγου (Σοφίας ή Αυτογνωσίας), του Μέτρου και του Ρυθμού, με άλλα λόγια του Κάλλους της Απολλώνειας διδασκαλίας, η οποία συνοψίζεται στα τρία προαναφερθέντα μέγιστα αποφθέγματα-παραγγέλματα του ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ ΕΙ, του ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ και του ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ. Γενικότερα, τα Δελφικά παραγγέλματα είναι λιτές αποφθεγματικές εκφράσεις, δύο έως πέντε λέξεων, μεστές σοφίας, με συμβουλευτικό και προτρεπτικό χαρακτήρα που επιτάσσουν την αρετή και δημιουργούν από μόνα τους, συνολικά, μια πλήρη ηθική διδασκαλία. 1.ΕΠΟΥ ΘΕΩ. Να ακολουθούμε τον θεό. 2.ΘΕΟΥΣ ΣΕΒΟΥ. Να σεβόμαστε τους θεούς. 3.ΓΟΝΕΙΣ ΑΙΔΟΥ. Να σεβόμαστε τους γονείς μας. 4.ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΝ ΑΙΔΟΥ. Να σεβόμαστε τους μεγαλύτερους. 5.ΙΚΕΤΑΣ ΑΙΔΟΥ. Να σεβόμαστε αυτούς που μας ικετεύουν. 6.ΣΕΑΥΤΟΝ ΑΙΔΟΥ. Να σεβόμαστε τον εαυτό μας. 7.ΦΟΝΟΥ ΑΠΕΧΟΥ. Να μη φονεύουμε. 8.ΟΡΚΩ ΜΗ ΧΡΩ. Να μην ορκιζόμαστε. 9.ΟΥΣ ΤΡΕΦΕΙΣ, ΑΓΑΠΑ. Να αγαπάμε αυτούς που τρέφουμε. 10.ΕΣΤΙΑΝ ΤΙΜΑ. Να τιμάμε το σπίτι μας. 11.ΓΑΜΟΥΣ ΚΡΑΤΕΙ. Να σεβόμαστε τον γάμο μας. 12.ΓΑΜΕΙΝ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙΡΟΝ ΓΝΩΘΙ. Να παντρευόμαστε την κατάλληλη στιγμή. 13.ΕΞ ΕΥΓΕΝΩΝ ΓΕΝΝΑ. Να προσπαθούμε να συγγενεύσουμε με καλούς ανθρώπους. 14.Ο ΜΕΛΛΕΙΣ ΔΟΣ. Να δίνουμε φροντίδα (αγάπη) σε όσους νοιαζόμαστε. 15.ΗΤΤΩ ΥΠΕΡ ΔΙΚΑΙΟΥ. Να μαχόμαστε για το δίκαιο , το καλό, το σωστό, το χρήσιμο. 16.ΦΡΟΝΕΙ ΘΝΗΤΑ. Να σκεφτόμαστε όπως αρμόζει σε θνητούς (όχι ως θεοί). 17.ΕΥ ΠΑΣΧΕ ΘΝΗΤΟΣ. Να υπομένουμε ότι συμβεί ως θνητοί. 18.ΑΡΧΕ ΣΕΑΥΤΟΥ. Να κυριαρχούμε (επιβαλλόμαστε) του εαυτού μας (αυτοπειθαρχία). 19.ΘΥΜΟΥ ΚΡΑΤΕΙ. Να συγκρατούμε τον θυμό μας. 20.ΟΜΙΛΕΙ ΠΡΑΩΣ. Να ομιλούμε με πραότητα. 21.ΗΔΟΝΗΣ ΚΡΑΤΕΙΝ. Να είμαστε εγκρατείς. 22.ΓΛΩΤΤΑΝ ΙΣΧΕ. Nα συγκρατούμε τη γλώσσα μας. 23.ΓΛΥΤΤΗΣ ΑΡΧΕ. Να κυριαρχούμε στη γλώσσα μας. 24.ΜΗ ΘΡΑΣΥΝΟΥ. Να μην είμαστε θρασείς. 25.ΑΡΡΗΤΑ ΜΗ ΛΕΓΕ. Να μην αποκαλύπτουμε μυστικά. 26.ΛΕΓΕ ΕΙΔΩΣ. Να λέμε ό,τι γνωρίζουμε. 27.ΟΦΘΑΛΜΟΥ ΚΡΑΤΕΙ. Να ελέγχουμε ό,τι βλέπουμε. 28.ΠΙΝΩΝ ΑΡΜΟΖΕΣ. Όταν πίνουμε, να είμαστε συγκρατημένοι. 29.ΑΚΟΥΣΑΣ ΝΟΕΙ. Να κατανοούμε αφού ακούσουμε (να αντιλαμβανόμαστε με τα μάτια του νου). 30.ΦΡΟΝΗΣΙΝ ΑΣΚΕΙ. Να καλλιεργούμε τη σκέψη, νου, μυαλό… 31.ΜΕΛΕΤΕΙ ΤΟ ΠΑΝ. Να μελετάμε τα πάντα. 32.ΒΟΥΛΕΥΟΥ ΧΡΟΝΩ. Να σκεπτόμαστε τα χρήσιμα. 33.ΓΝΟΥΣ ΠΡΑΤΤΕ. Να πράττουμε με επίγνωση. 34.ΠΑΣΙ ΔΙΑΛΕΓΟΥ. Να συνδιαλεγόμαστε με όλους. 35.ΑΚΟΥΕ ΠΑΝΤΑ. Να ακούμε τα πάντα. 36.ΑΚΟΥΩΝ ΟΡΑ. Όταν ακούμε, βλέπουμε. 37.ΔΟΞΑΝ ΔΙΩΚΕ. Να επιδιώκουμε τη δόξα ή να γνωρίζουμε και άλλες γνώμες. 38.ΔΟΞΑΝ ΜΗ ΛΕΙΠΕ. Να μην υποτιμούμε τη δόξα. 39.ΚΑΛΟΝ ΤΟ ΛΕΓΕ. Να λέμε το ορθό, το δίκαιο, την αλήθεια. 40.ΕΥΛΟΓΕΙ ΠΑΝΤΑΣ. Να λέμε καλά λόγια για όλους. 41.ΟΣΙΑ ΚΡΙΝΕ. Να κρίνουμε με αγιότητα. 42.ΕΥΓΕΝΕΙΑΝ ΑΣΚΕΙ. Να είμαστε ευγενείς ή να έχουμε ευγενική ψυχή. 43.ΦΙΛΟΦΡΟΝΕΙ ΠΑΣΙΝ. Να αγαπάμε τους πάντες (ανθρώπους) και τα πάντα. 44.ΕΥΠΡΟΣΗΓΟΡΟΣ ΓΙΝΟΥ. Να είμαστε ευπροσήγοροι (παρηγορητικοί). 45.ΕΥΦΗΜΟΣ ΙΣΘΙ. Να έχουμε καλή φήμη. 46.ΕΥΦΗΜΙΑΝ ΑΣΚΕΙ. Να χρησιμοποιούμε την καλή μας φήμη. 47.ΦΥΛΑΚΗΝ ΠΡΟΣΕΧΕ. Να είμαστε σε εγρήγορση. 48.ΟΜΟΙΟΙΣ ΧΡΩ. Να συναναστρεφόμαστε με τους ομοίους μας. 49.ΟΡΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. Να προνοούμε για το μέλλον. 50.ΥΒΡΙΝ ΜΙΣΕΙ. Να μη βρίζουμε, να μισούμε την ύβρη. 51.ΕΥΧΟΥ ΔΥΝΑΤΑ. Να ευχόμαστε με όλη τη δύναμη της ψυχής μας (αληθινά). 52.ΧΡΗΣΜΟΥΣ ΘΑΥΜΑΣΕ. Να εκτιμούμε τους χρησμούς. 53.ΦΙΛΟΙΣ ΒΟΗΘΕΙ. Να βοηθάμε τους φίλους. 54.ΦΙΛΙΑΝ ΑΓΑΠΑ. Να αγαπάμε τη φιλία. 55.ΦΙΛΟΙΣ ΕΥΝΟΕΙ. Να ευνοούμε (βοηθάμε) τους φίλους. 56.ΦΙΛΙΑΝ ΦΥΛΑΤΤΕ. Να διαφυλάττουμε τη φιλία. 57.ΦΙΛΩ ΧΑΡΙΖΟΥ. Να είμαστε πάντα διαθέσιμοι στους φίλους μας (ή σε αυτούς που αγαπάμε). 58.ΝΕΩΤΕΡΟΝ ΔΙΔΑΣΚΕ. Να διδάσκεις τους νεότερους. 59.ΥΙΟΥΣ ΠΑΙΔΕΥΕ. Να εκπαιδεύουμε τα παιδιά μας. 60.ΣΟΦΙΑΝ ΖΗΤΕΙ. Να αναζητούμε τη σοφία ή να είμαστε φιλομαθείς (φίλοι της σοφίας). 61.ΜΑΝΘΑΝΩΝ ΜΗ ΚΑΜΝΕ. Να μην κουραζόμαστε να μαθαίνουμε. 62.ΓΝΩΘΙ ΜΑΘΩΝ. Να γνωρίζουμε αφού μάθουμε. 63.ΣΟΦΟΙΣ ΧΡΩ. Να συναναστρεφόμαστε με σοφούς ή να χρησιμοποιούμε τη σοφία τους. 64.ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΓΙΝΟΥ. Να γίνουμε φιλόσοφοι. 65.ΣΑΥΤΟΝ ΙΣΘΙ. Να μη χάνουμε τον εαυτό μας. 66.ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ. Να γνωρίζουμε τον εαυτό μας (πρώτα). 67.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΤΕΧΟΥ. Να προσηλωνόμαστε στην εκπαίδευσή μας και να υπομένουμε τις δυσκολίες της. 68.ΗΘΟΣ ΔΟΚΙΜΑΖΕ. Να επιδοκιμάζεις το ήθος. 69.ΤΕΧΝΗ ΧΡΩ. Να ασκούμε ή να χρησιμοποιούμε την τέχνη. 70.ΕΥΕΡΓΕΣΙΑΣ ΤΙΜΑ. Να εκτιμούμε τις ευεργεσίες που μας γίνονται. 71.ΑΓΑΘΟΥΣ ΤΙΜΑ. Να τιμούμε τους αγαθούς (τις καλές πράξεις των άλλων). 72.ΕΠΑΙΝΕΙ ΑΡΕΤΗΝ. Να επαινούμε την αρετή (ή τον ενάρετο). 73.ΤΥΧΗΝ ΝΟΜΙΖΕ. Να έχουμε κατά νου το τυχαίο που θα συμβεί (πρόληψη). 74.ΤΥΧΗ ΜΗ ΠΙΣΤΕΥΕ. Να μην πιστεύουμε στην τύχη (στα τυχερά παιχνίδια) ή να μη γινόμαστε τυχοδιώκτες. 75.ΤΥΧΗΝ ΣΤΕΡΓΕ. Να αποδεχόμαστε τα μοιραία γεγονότα-ατυχίες της ζωής μας. 76.ΕΓΓΥΗΝ ΦΕΥΓΕ. Να αποφεύγουμε να εγγυόμαστε για κάποιον ή για κάτι. 77.ΧΑΡΙΝ ΕΚΤΕΛΕΙ. Να κάνουμε χάρες. 78.ΕΥΤΥΧΙΑΝ ΕΥΧΟΥ. Να ευχόμαστε ευτυχία. 79.ΟΝΕΙΔΟΣ ΕΧΘΑΙΡΕ. Να εχθρεύεσαι τον χλευασμό. 80.ΥΒΡΙΝ ΑΜΥΝΟΥ. Να προφυλάσσεσαι από την ύβρη. 81.ΛΕΓΕ ΠΡΑΤΤΕ ΔΙΚΑΙΑ. Να πράττουμε δίκαια. 82.ΚΡΙΝΕ ΔΙΚΑΙΑ. Να κρίνουμε δίκαια ή να είμαστε δίκαιοι στην κριτική μας. 83.ΑΔΙΚΕΙΝ ΜΙΣΕΙ. Να μισούμε την αδικία. 84.ΚΡΙΤΗΝ ΓΝΩΘΙ. Να γνωρίζουμε τον κριτή μας. 85.ΑΔΩΡΟΔΟΚΗΤΟΣ ΔΙΚΑΖΕ. Να δικάζουμε χωρίς δωροδοκία. 86.ΑΙΤΙΩ ΠΑΡΟΝΤΑ. Να αιτιολογούμε όσα μάς συμβαίνουν. 87.ΥΙΟΙΣ ΜΗ ΚΑΤΑΘΑΡΡΕΙ. Να μην αποκαρδιώνουμε τα παιδιά μας. 88.ΚΟΙΝΟΣ ΓΙΝΟΥ. Να είμαστε κοινωνικοί. 89.ΑΠΟΚΡΙΝΟΥ ΕΝ ΚΑΙΡΩ. Να αποκρινόμαστε τον κατάλληλο καιρό. 90.ΠΡΑΤΤΕ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΩΣ. Να πράττουμε με σιγουριά (δίχως αμφιβολίες). 91.ΕΛΠΙΔΑ ΑΙΝΕΙ. Να δοξάζεις την ελπίδα (να μην απογοητευόμαστε ή να μη χάνουμε την ελπίδα μας). 92.ΤΩ ΒΙΩ ΜΑΧΟΥ. Να μαχόμαστε (αγωνιζόμαστε) για τη ζωή. 93.ΑΤΥΧΟΥΝΤΙ ΣΥΝΑΧΘΟΥ. Να συμπάσχουμε με τον δυστυχή. 94.ΧΡΟΝΟΥ ΦΕΙΔΟΥ. Να εκμεταλλευόμαστε τον χρόνο μας. 95.ΠΕΡΑΣ ΕΠΙΤΕΛΕΙ ΜΗ ΑΠΟΔΕΙΛΙΩΝ. Να μη διστάζουμε να τελειώνουμε ό,τι αρχίζουμε. 96.ΕΠΙΤΕΛΕΙ ΣΥΝΤΟΜΩΣ. Να πληρώνουμε (τελειώνουμε) αμέσως ή χωρίς αναβολή. 97.ΚΑΙΡΟΝ ΠΡΟΣΔΕΧΟΥ. Να δεχόμαστε τον χρόνο. 98.ΓΗΡΑΣ ΠΡΟΣΔΕΧΟΥ. Να αποδεχόμαστε το γήρας. 99.ΑΜΑΡΤΑΝΩΝ ΜΕΤΑΝΟΕΙ. Να μετανοούμε για τις ανομίες, λάθη, αμαρτίες μας. 100.ΕΡΙΝ ΜΙΣΕΙ. Να μισούμε την έριδα (φιλονικία). 101.ΟΜΟΝΟΙΑΝ ΔΙΩΚΕ. Να επιδιώκουμε την ομόνοια (ειρήνη, ομοψυχία). 102.ΒΙΑΣ ΜΗ ΕΧΟΥ. Να αποφεύγουμε τη βία. 103.ΒΙΑΝ ΜΗΔΕΝ ΠΡΑΤΤΕΙΝ. Να μην κάνουμε τίποτα με βία. 104.ΝΟΜΩ ΠΕΙΘΟΥ. Να πειθαρχούμε στον νόμο ή να είμαστε νομοταγείς. 105.ΤΟ ΚΡΑΤΟΥΝ ΦΟΒΟΥ. Να φοβόμαστε τον ανώτερο (ή τον άρχοντα). 106.ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ. Να πεθαίνουμε για την πατρίδα. 107.ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ. Να προφυλασσόμαστε από τους εχθρούς μας. 108.ΕΠΙ ΡΩΜΗ ΜΗ ΚΑΥΧΩ. Να μην καυχιόμαστε για τη δύναμή μας. 109.ΜΗ ΑΡΧΕ ΥΒΡΙΖΕΙΝ. Να μην κυριαρχούμε με αλαζονεία. 110.ΛΑΒΩΝ ΑΠΟΔΟΣ. Όταν λαμβάνουμε, να δίνουμε. 111.ΕΥΓΝΩΜΩΝ ΓΙΝΟΥ. Να είμαστε ευγνώμονες. 112.ΠΡΟΝΟΙΑΝ ΤΙΜΑ. Να εκτιμούμε τη βοήθεια από όπου και αν προέρχεται. 113.ΥΦΟΡΩ ΜΗΔΕΝΑ. Κανέναν να μην βλέπουμε με καχυποψία. 114.ΑΛΛΟΤΡΙΩΝ ΑΠΕΧΟΥ. Να απέχουμε από κακίες, δολοπλοκίες (αλλότρια). 115.ΨΕΓΕ ΜΗΔΕΝΑ. Να μην κατηγορούμε κανέναν. 116.ΔΙΑΒΟΛΗΝ ΜΙΣEI. Να μισούμε τη διαβολή (να μη βάζουμε λόγια). 117.ΦΘΟΝΕΙ ΜΗΔΕΝΙ. Κανέναν να μην φθονούμε ή ζηλεύουμε. 118.ΑΠΕΧΘΕΙΑΝ ΦΕΥΓΕ. Να Να αποφεύγεις την απέχθεια (κακία). 119.ΕΧΘΡΑΣ ΔΙΑΛΥΕ. Να διαλύουμε τις έχθρες. 120.ΚΑΚΙΑΝ ΜΙΣΕΙ. Να μισούμε την κακία. 121.ΚΑΚΙΑΣ ΑΠΕΧΟΥ. Να απέχουμε από την κακία. 122.ΔΟΛΟΝ ΦΟΒΟΥ. Να φοβόμαστε τον δόλο. 123.ΑΠΟΝΤΙ ΜΗ ΜΑΧΟΥ. Να μην κακολογούμε αυτόν που είναι απών. 124.ΠΛΟΥΤΕΙ ΔΙΚΑΙΩΣ. Να πλουτίζουμε δίκαια. 125.ΔΙΚΑΙΩΣ ΚΤΩ. Να αποκτούμε τίμια (δίκαια). 126.ΠΟΝΕΙ ΜΕΤ’ ΕΥΚΛΕΙΑΣ. Να κοπιάζουμε δίκαια. 127.ΠΛΟΥΤΩ ΑΠΟΣΤΕΙ. Να αποστασιοποιούμαστε από τον πλούτο. 128.ΧΡΩ ΧΡΗΜΑΣΙ. Να χρησιμοποιούμε τα χρήματά μας. 129.ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΡΧΟΥ. Να ελέγχουμε τις δαπάνες μας. 130.ΕΧΩΝ ΧΑΡΙΖΟΥ. Όταν έχουμε, να χαρίζουμε. 131.ΧΑΡΙΖΟΥ ΕΥΛΑΒΩΣ. Λογικά να χαρίζουμε. 132.ΚΤΩΜΕΝΟΣ ΗΔΟΥ. Να ευχαριστιόμαστε με αυτά που αποκτάμε. 133.ΕΡΓΑΖΟΥ ΚΤΗΤΑ. Να κοπιάζουμε για πράγματα άξια κτήσης. 134.ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ. Κάθε τι που έχει μέτρο είναι άριστο, δηλαδή το καλύτερο. 135.ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ. Τίποτα να μην είναι υπερβολικό. 136.ΕΥΣΕΒΕΙΑΝ ΦΥΛΑΤΤΕ. Να είμαστε ευσεβείς. 137.ΑΙΣΧΥΝΗΝ ΣΕΒΟΥ. Να σεβόμαστε την εντροπή. 138.ΚΙΝΔΥΝΕΥΕ ΦΡΟΝΥΜΩΣ. Με σύνεση και λογική να κινδυνεύουμε. 139.ΜΗ ΕΠΙ ΠΑΝΤΙ ΛΥΠΟΥ. Να μη λυπόμαστε για το κάθε τι. 140.ΑΛΥΠΩΣ ΒΙΟΥ. Να επιδιώκουμε να ζούμε χωρίς λύπες. 141.ΤΕΛΕΥΤΩΝ ΑΛΥΠΟΣ. Να πεθαίνουμε χωρίς λύπη. 142.ΙΔΙΑ ΦΥΛΑΤΤΕ. Να προστατεύουμε τα δικά μας. 143.ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΘΗΡΩ. Να κυνηγάμε το καλό μας. 144.ΣΕΑΥΤΟΝ ΕΥ ΠΟΙΕΙ. Να κάνουμε ό,τι καλύτερο για τον εαυτό μας. 145.ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ. Να τιμούμε τους προγόνους. 146.ΕΠΙ ΝΕΚΡΩ ΜΗ ΓΕΛΑ. Να μην κοροϊδεύουμε τους νεκρούς. 147.ΕΠΑΓΓΕΛΟΥ ΜΗΔΕΝΙ. Να μη διατάζουμε κανέναν. 148.ΠΑΙΣ ΩΝ ΚΟΣΜΙΟΣ ΙΣΘΙ, ΗΒΩΝ ΕΓΚΡΑΤΗΣ, ΜΕΣΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣ, ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΣΟΦΟΣ. Παιδιά να είμαστε κόσμιοι, έφηβοι εγκρατείς, άνδρες δίκαιοι, γέροντες σοφοί. Εκτός, πάντως, από τα παραπάνω, υπάρχουν και άλλες αρχαιοελληνικές ηθικές ρήσεις και γνωμικά μεστότατα σοφίας, όπως π.χ. τα εξής: •Καλώς πένεσθαι μάλλον, η πλουτεΐν κακώς (Καλύτερα να είσαι φτωχός και δίκαιος παρά πλούσιος και άδικος) (Αντιφάνη). •Ζημίαν αίρείσθαι μάλλον η κέρδος αίσχρόν (Να προτιμάς τη ζημιά πιο πολύ παρά το αισχρό κέρδος) (Χίλωνα). •Ύπέρ σεαυτού μη φράσης εγκώμιον (Μην επαινείς ποτέ τον εαυτό σου) (Μενάνδρου). •Ευτυχών μη ϊσθι υπερήφανος, άπορησας μη ταπεινού (Όταν ευτυχήσεις να μην είσαι υπερήφανος και όταν βρίσκεσαι σε δυσκολία να μην ταπεινώνεσαι) (Κλεόβουλου και Περίανδρου). •Μη προπετώς τούς άνθρώπους, μητε μέμφεσθαι μητε επαινείν (Να μην κατηγορείς ούτε να επαινείς με επιπολαιότητα τους ανθρώπους) (Πλάτωνα). •Ό μέλλεις πράττειν, μη πρόλεγε, άποτυχών γάρ γελασθηση (Αυτό που πρόκειται να κάνεις να μην το διαλαλείς από πρώτα, γιατί αν αποτύχεις θα γελοιοποιηθείς) (Πιττακού). •Δόλιον άνδρα φεύγε παρ’ ολου του βίου (Να αποφεύγεις τον δόλιο άνθρωπο σε όλη σου τη ζωή) (Μενάνδρου). •Πρός κέντρα μη λάκτιζε, μη πταίσας μογης (Να μην κλωτσάς τα αγκάθια, γιατί με τα κτυπήματα μπορεί να πληγωθείς) (Αισχύλου). •Βία μηδέ πράττειν (Να μην κάνεις τίποτα με τη βία) (Κλεόβουλου). •Τό ξίφος άμφιβαλου πρός μη φόνον άλλά ες άμυναν (Να μη σύρεις το ξίφος για να φονεύσεις, αλλά για να αμυνθείς) (Φωκυλίδη). •Ίσχυρόν οντα, πράον είναι, οπως οί πλησίον αιδώνται μάλλον η φοβώνται (Όταν έχεις ισχύ να είσαι πράος, για να σε σέβονται οι άλλοι και όχι να σε φοβούνται) (Χίλωνα). http://citypress-gr.blogspot.com/ Αναρτήθηκε από ΔΥΤΙΚΗ ΑΧΑΙΑ στις 12:50 μ.μ.